اخبار

آیا در انتظار افزایش طلا باشیم؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» در پایان هفته، طلا که قیمت را به پایین‌ترین سطح هفتگی 1900 دلار رسانده و در بالای 1920 دلار بسته شد، به قصد جبران زیان‌ها و در مسیر افزایش هفتگی حرکت کرد.

با بررسی چشم‌انداز بنیادین، می‌توان مشاهده کرد که از آنجا که سرمایه‌گذاران انتظار افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را برای باقیمانده‌ی سال 2023 ندارند، افزایش قیمت طلا (XAU/USD) منطقی به نظر می‌رسد. اکثر تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو در غیاب شاخص‌های اقتصادی و در مسیر مبارزه با تورم، چرخه‌ی افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را به سرانجام رسانده است.

از سوی دیگر، اصلاح دلار آمریکا پس از رشد خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین در ماه آگوست، رشد بهای طلا نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در عین حال، به لطف کسب درآمد جایگاه‌های خدمات به دلیل افزایش قیمت بنزین، خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه اوت به شدت افزایش یافت. با این حال انتظار می‌رود تاثیر افزایش قیمت انرژی بر شاخص کلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) محدود بماند و این همان چیزی است که قاعدتأ مقامات فدرال رزرو را تشویق می‌کند که نرخ بهره را در هفته‌ی آینده، بدون تغییر نگه دارند.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا به بالای 20-EMA صعود می‌کند

از آنجا که حرکت نزولی طلا پس از تعدیل فشار فروش، کمرنگ‌تر شد، قیمت فلز زرد بهبود چشمگیر خود را تا نزدیک به 1930.00 دلار امتداد داد. این دارایی شکستی از الگوی نمودار گوه نزولی را ارائه می‌دهد که در یک بازه زمانی کمتر، شکل گرفته است و به نوبه‌ی خود، جهش صعودی را رقم می‌زند. این فلز گرانبها علاقه‌ی خرید مناسبی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 200 روزه (200-EMA) در 1900 دلار پیدا کرد و بهبود در سطحی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، که نزدیک به 1920 دلار معامله می‌شود، را به ثبت رساند.

بر اساس نمودار روزانه، طلا XAU/USD چشم‌انداز صعودی را برای کوتاه‌مدت منعکس می‌کند. گفتنی است هر دو شاخص قدرت نسبی (RSI) و واگرایی میانگین متحرک مکدی (MACD) نشانه‌هایی از بهبودی خریداران و ایستادن در قلمرو مثبت را به تصویر می‌کشند، در همین راستا، RSI به بالای خط وسط خود برگشته و به یک شیب صعودی اشاره می‌کند. به علاوه، مکدی MACD نیز نوارهای سبزی را نشان می‌دهد که بیانگر یک حرکت صعودی تقویت‌شده است.

در ادامه، در نمودار چهار ساعته، قیمت به بالای میانگین متحرک ساده (SMA) 20100 و 200 جهش یافت و شاخص‌های آنها نیز شتاب قابل توجهی پیدا کردند.

با این حال، در بازه‌ی زمانی بزرگ‌تر، قیمت نقطه‌ای بسیار پایین‌تر از SMA 100 روزه قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران هنوز برای تأیید بهبودی باید کارهای زیادی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *