اخبار

آیا حرکت صعودی طلا تداوم دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، بهای طلا روز چهارشنبه، در جلسه‌ی معاملاتی آسیایی بالاتر رفت و بخشی از زیان‌های روز قبل را جبران کرد؛ گرچه این رشد روزانه استحکامی نداشت و از فقدان اعتقاد راسخ صعودی رنج می‌برد.

گفتنی است فلز زرد در حال حاضر در منطقه‌ی 1915 دلار معامله می‌شود و از پایین‌ترین سطح خود از روز جمعه‌ی گذشته در 16 مارس، فاصله‌ی قابل توجهی دارد.

تمرکز بر روی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه است

حضور جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست بانکداری مرکزی ECB در سینترا در اواخر این چهارشنبه در کانون توجه خواهد بود، چرا که سرنخ‌هایی را در زمینه‌ی مسیر آتی افزایش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در آینده به دست سرمایه‌گذاران می‌دهد. بدیهی است که این سرنخ‌ها علاوه بر آنکه انگیزه‌ی جهت‌گیری جدیدی را برای قیمت طلای دلاری فراهم می‌کند، نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار نیز خواهد داشت.

با این وجود، پس‌زمینه بنیادین فوق‌الذکر نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای طلا (XAU/USD) به سمت نزول است و هر حرکت مثبت معنی‌دار میانه‌روزی گرچه خطر افت سریع را به همراه دارد، اما احتمالاً فروشندگان تازه‌ای را به خود جذب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *