اخبار

تثبیت بهای طلا در کدام سطح؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» بهای طلا (XAU/USD) در معاملات روز سه‌شنبه آسیا، افزایش‌های اخیر خود را در بالای سطح 1900 دلار تثبیت کرد و در زمان نگارش این مطلب، قیمت فلز زرد، 0.06 درصد در روز کاهش یافت و در 1932 دلار معامله شد.

در حوزه‌ی رویدادهای مهم، فدرال رزرو، بانک انگلستان (BoE) و بانک ژاپن (BoJ) تصمیم‌گیری خود را پیرامون نرخ بهره در اواخر این هفته اعلام خواهند کرد و این رویدادها می‌تواند باعث نوسانات در بازار شود. در این بین، معامله‌گران ترجیح می‌دهند در حاشیه‌ی نشست سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ، محتاطانه در انتظار بمانند. 

فدرال رزرو قرار است نشست دو روزه‌ی سیاست پولی را در روز چهارشنبه اعلام کند و انتظار می‌رود نرخ بهره را در محدوده‌ی 5.25 تا 5.5 درصد نگه دارد و اما براساس ابزار نظارت بر نرخ فدرال، احتمال بدون تغییر ماندن نرخ‌های بهره، 99 درصد است.

ناگفته نماند از آنجا که افزایش نرخ‌های بهره هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، حامل خبر بدی برای چشم‌انداز فلزات گرانبها است.

با تمام این‌ها، در سایه‌ی انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده و به دلیل رشد اخیر در داده‌های تورمی، که می‌توانند راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره هموار کنند، بازارها نسبت به چشم‌انداز فدرال رزرو محتاطانه رفتار می‌کنند.

گذشته از آن، کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود؛ چرا که می‌تواند رهنمون‌های زیادی در مورد مسیر آینده‌ی نرخ‌های بهره ارائه دهد.

در حوزه‌ی بازده، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در روز سه شنبه کاهش یافت و اوراق قرضه‌ی 10 ساله در زمان انتشار به 4.30 درصد افت کرد. بدیهی است که قدرت دلار، با کاهش بازدهی تضعیف می‌شود.

در عین حال، شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، گرچه با فروش متعاقب مواجه شد، اما همچنان در بالای سطح 105.10 قرار دارد. .

با نگاهی به آینده، معامله‌گران طلا در کنار توجه به کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در انتظار نتیجه‌ی جلسه‌ی تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه ساعت 18:00 به وقت گرینویچ خواهند ماند. این رویدادها، داده‌های کلیدی پیرامون تورم نقطه به نقطه را شفاف‌سازی خواهند کرد.

همچنین، علاوه بر جلسه‌ی سیاست پولی BoJ که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده است، مقامات BoE در مورد نرخ‌های معیار خود در روز پنج‌شنبه اطلاع‌رسانی خواهد کرد و این ارقام یقینأ می‌توانند جهت‌گیری روشنی به بهای طلا بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *