اخبار

مسیر های نزولی پیش روی طلا

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» بهای طلا در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی  تحت فشار فروش باقی می‌ماند و تا حوالی پایین‌ترین سطح ماهانه‌ که روز گذشته لمس کرد، کاهش می‌یابد.

گفتنی است فلز زرد امن در طول جلسه‌ی آسیایی، در حدود سطح 1910 دلار معامله می‌شود و به نظر می رسد ناگزیر است افت اخیر از منطقه 1953 دلار یا اوج یک ماهه 1 سپتامبر را امتداد دهد.

اما از سوی دیگر، در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا (USD) در پی نوسانات قیمت دو طرفه‌ی خوب در روز سه‌شنبه، خرید جدیدی را جذب، و به عنوان یک عامل کلیدی در تضعیف تقاضا برای طلا عمل می‌کند.

به علاوه، انتظارات مبنی بر پایبندی فدرال رزرو بر مواضع جنگ‌طلبانه‌ی خود، نه‌تنها به عنوان نقطه‌ی امیدی برای دلار عمل خواهد کرد، بلکه حمایتگر افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده نیز خواهد بود.

اینگونه که به نظر می‌رسد فعالان بازار علاوه بر آنکه بر احتمال افزایش ۲۵ واحد پایه (bps) دیگر تا پایان سال جاری باور دارند، متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌های بهره را بالاتر نگه می‌دارد.

البته در تحکیم این باور، نمی‌توان نقش داده‌های کلان خوش‌بینانه‌ی ایالات متحده را نادیده گرفت که به اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند. گذشته از آن، شتاب کافی روند کاهش تورم، سختگیری بیشتر مقامات فدرال رزرو را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

هم‌اکنون، ارقام تورم مصرف کننده ایالات متحده در کانون توجه قرار دارند. بدیهی است که شاخص قیمت مصرف کننده‌ی ایالات متحده (CPI) نه‌تنها انگیزه‌ای جهت‌دار جدید برای بهای طلای بدون بازده ایجاد می‌کند، بلکه بر انتظارات پیرامون مسیر افزایش نرخ بهره در آینده فدرال رزرو نیز تأثیر می‌گذارد.

آنچه مسلم است هر گونه سیگنالی از سوی آمار که به تورم فزاینده اشاره داشته باشد، می‌تواند علاوه بر آنکه زمینه را برای از سرگیری روند صعودی اخیر دلار به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر فراهم کند، راه را برای حرکت کاهشی بیشتر در حوزه‌ی بهای طلا هموار خواهد کرد.

با تمام آنچه گفته شد، با وجود نگرانی‌ها در مورد بدترشدن شرایط اقتصادی در چین، احساسات بازار همچنان شکننده باقی می‌ماند. ناگفته نماند که وضعیت ریسک‌پذیری ملایم بازار، تمایل سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش می‌دهد و خرس‌ها را از شرط‌بندی جدید در منطقه امن طلا XAU/USD باز می‌دارد. 

و اما با نگاهی به پس‌زمینه‌ی بنیادی فوق، همه چیز برای معامله‌گران نزولی مهیاست و طبعأ مسیر کمترین مقاومت برای بهای طلا به سمت نزولی است.

افزون بر آن، از منظر تکنیکال، شکست یک شبه و بسته‌شدن به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه، مؤید چشم‌انداز منفی طلا XAU/USD خواهد بود. از این رو، طبیعی است که هرگونه واکنش مثبت به داده‌های کلان ایالات متحده را همچنان به عنوان یک فرصت فروش تلقی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *