اخبار

آیا افزایش بهای طلا ادامه دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا و وضعیت نامطلوب بازار، اصلاح مجدد دلار آمریکا قدمی مثبت در راستای تقویت بهای طلا برداشت و بدین ترتیب، فلز زرد به رقم گرد 1930 دلار برگشت و در حوالی منطقه 1915 دلار، با تقاضا مواجه شد.

گرچه طلا در اوایل روز دوشنبه، از کاهش گسترده‌ی دلار آمریکا سود برد و از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ی اخیر یعنی 1915 دلار بازگشت؛ البته در ادامه‌ی راه، در سایه‌ی افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، افزایش بیشتر بهای فلز زرد، مبهم به نظر می‌رسد.

گذشته از این، آنچه می‌تواند خریداران طلا را در موقعیت محتاطانه قرار دهد، گزارش CPI چین و همچنین کاهش میزان تورم درب کارخانه است. 

اداره ملی آمار (NBS) در روز شنبه داده‌هایی را منتشر کرد که حکایت از افزایش 0.1 درصدی شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) چین در ماه آگوست نسبت به سال داشت و البته کاهش نسبی 0.3 درصدی را در مقایسه با ماه ژوئیه به تصویر می‌کشد.

اما حرکت قیمت طلا بعدأ در طی روز، تحت تأثیر مسائل کلیدی همچون پویایی قیمت دلار و احساسات ریسک باقی خواهد ماند. افزون بر آن، نشست فدرال رزرو در هفته‌ی آینده نیز پیرامون مسیر سیاست پولی، راهنمای معامله‌گران خواهد بود.

طلا از عقب‌نشینی دلار، الهام می‌گیرد

با نگاهی به رویدادهای روزهای اخیر، روز جمعه، وضعیتی آرام و یکنواخت در وال استریت حاکم بود و در حوزه‌ی کارکرد شرکت‌ها نیز انویدیا و تسلا نتوانستند عملکرد درخشانی را از خود به نمایش بگذارند و در نتیجه تمام تلاش شرکت اپل برای بازگشت خنثی شد و به پایان نه‌چندان مطلوب در آخر هفته انجامید. به علاوه، گزارش تورم بحرانی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ابتدای هفته، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که با احتیاط معامله کنند.

اما در ادامه‌ی راه و در معاملات روز دوشنبه، احساس ریسک تحت تأثیر اظهارات به‌شدت تندروانه‌ی کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) که در آخر هفته ارائه شده بود، همچنان ضعیف ماند. مع‌الوصف، دلار آمریکا که بار مضاعف فروش را در جفت دلار/ین به دوش می‌کشد، قادر نخواهد بود به عنوان پناهگاه امن حال و هوای محتاطانه‌ی بازار را مورد تشویق قرار دهد. گفتنی است اوئدا در پایان هفته، از تمرکز بانک مرکزی، بر یک خروج بی‌سر و صدا از سیاست پولی فوق‌العاده سست بانک مرکزی خبر داد که یقینأ به افزایش چشمگیر ین ژاپن دامن می‌زند.

در کنار این‌ها، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده با اطمینان خود نسبت به وجود فرود نرم در اقتصاد ایالات متحده، خوش‌بینی‌ها را تقویت کرد و دلار آمریکا نیز به لطف این سناریو، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را نادیده گرفت.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *